2009-02-16

Förklarar lite mer

Har du har socialsekreteraren vart här, hon gick för en timma sen ungefär. Hon skulle prata med sin chef och sedan ringa Thomas. Sen skulle hon ringa mig igen och vi får se hur det blir.

Jag känner såhär, Max är för stort ansvar för mig. Jag känner att jag inte klarar av det och sen att jag har aggressionsproblem gör inte saken bättre. Jag kan skada honom, men jag har hittills inte gjort det och jag hoppas verkligen att jag inte gör det. För hans skull.

Jag känner verkligen att det vore bättre för honom att bo i en annan familj, för alltid. Fast att jag ändå kan träffa han ibland. Jag försöker vara stark tills hon ringer mig men det är svårt.

Visst, jag ville ha barn. Men jag tror inte jag egentligen inte var mogen för det. Redan när jag blev gravid kände jag att jag inte ville det här. Men jag kunde inte gå genom en abort till. Fast just nu önskar jag att jag gjorde det. Sen blir det här inte lättare av att Thomas anklagar mig för att ha vart otrogen på Alla hjärtans dag. Det var jag inte, och jag fattar inte vart ifrån han får det. Han säger att han känner folk som bor här omkring men det har jag aldrig hört om innan, så jag tror inte på det.

Sen misstänker jag att han spelar in en låt om mig, och jag lovar. Gör han det så polisanmäler jag honom. Han ska fan inte komma och trycka ner mig när han inte är bättre själv. Jag har länge velat att vi ska ha Max varannan vecka, men han har hela tiden vägrat. Men när socialen ringer honom och säger hur jag känner så "kanske" det går bra att göra så. Fyfan för honom!

Sen verkar han inte alls bry sig om Max. När jag skriver till honom att jag inte orkar med kommer han med detta "Dig är den sista jag vill prata med just nu, din sambo får hjälpa dig med max just nu". Säger inte det att han inte bryr sig? Zandra kan inte hjälpa mig hela tiden, hon har ett eget liv. Det är inte hennes barn och hon har ingen ansvar över Max, men det har Thomas. Och det bevisar ju bara att han inte tar sitt ansvar. Fyfan alltså. Jag är så trött på han så det inte är sant.

2 kommentarer: