2009-02-16

Åt helvete

Jag ska säga sanningen och ni alla kommer säker tracka mig för detta, men det skiter jag totalt i. Jag måste få ur mig detta och måste må bättre.

Jag klarar inte av att ta hand om Max längre, jag känner mig panikslagen. Jag ringde socialkontankten vi har och hon kommer hit halv två idag och då ska vi prata om hur vi ska göra. Hon skulle kolla efter jourfamiljer och prata med Thomas och sen får vi se hur det blir.

Jag mår riktigt dåligt och har gjort det sen innan Max föddes, jag ville egentligen inte ha barn, men klarade inte av att göra en abort till. Jag trodde det skulle bli bättre men det blev bara sämre. Jag mår bara dåligare och dåligare. Jag skrev i min gamla blogg i november att jag mådde dåligt men jag ville inte säga vad det var. Jag hade en kris då och det var samma som nu, fast nu är det värre. Då trodde Thomas att jag hade vart otrogen för han inte fick se ett sms jag fick sent på kvällen, men jag var inte otrogen då.

Som tur var fick jag hjälp av Zandra då och det kändes bättre för stunden när hon var hos mig. Sen kom Thomas och vi pratade och allt löste sig, just då. Men nu är det värre än den gången. Jag mår så jävla dåligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag hoppas jag får hjälp idag! För såhär kan jag inte ha det längre.

9 kommentarer:

  1. Det är bra att du är ärlig även om du kommer garanterat få mkt skit för det, men du måste ju få säga hur du mår och hur du känner, det är tur att hjälpen kommer och att du är ärlig om vad som är problemet!

    SvaraRadera
  2. ..och du kallade mig dålig mamma. Du kanske ska tänka på vad du skriver till andra!

    SvaraRadera
  3. Sandrah: Jag har inte kallat dig någonting. Jag försöker iaf göra det rätta nu.

    SvaraRadera
  4. Det är ditt barn? Ditt kött och blod, och för du har det jobbigt och inte "orkar" ska du lämna bort han till en helt främmande familj? Hur fan kan man ens tänka tanken att lämna bort det mest värdefullaste man har?

    SvaraRadera
  5. Du skrev ju att det var synd om mitt barn för jag skulle skaffa en till men inte kunde ta hand om det första ens för att han MATVÄGRADE!? Kan inte tvinga honom vet du. Jag gör iaf allt för mitt/mina barn.

    SvaraRadera
  6. Berätta hur det gick idag, sen.....

    SvaraRadera
  7. du har ingen rätt att säga att hon inte är mogen att ha barn, hon tar sin son i första hand när de gäller precis allting! - skrevs av din kompis "zandra" i kommentarerna från igår...

    Jag hoppas du är stolt över dig själv, och att du kan leva med ditt agerande! Lycka till i framtiden, du lär behöva det!! //Anonym från gårdagens kommenterande

    SvaraRadera
  8. Modigt gjort! Du gör vad som är bäst för dig och din son. När man har nått botten kan det bara gå uppåt. Kan du inte förtydliga lite kring dina känslor kring allt det här. Ville du inte ha barn från början? Jag fick känslan av att du/ni verkligen ville ha barn men att det sen kanske inte riktigt blev som det var tänkt? Det är tillåtet att känna så, bara så du vet, inget man kan göra något åt. Hur tänker du med Max? Tänker du att du vill lämna över vårdnaden helt eller ha en stödfamilj? Tycker du är stark som går ut med detta och jag tycker du ska fortsätta vädra dina tankar och känslor här. Vi är ett gäng som gärna stöttar dig genom detta.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det borde du tänkt på innan du har oskyddat sex! Spelar ingen roll om ni va tillsammans å ditta å datta, vill man inte ha barn så skyddar man sig oavsett ! Du ska inte klaga på andra som du anser vara dåliga mammor, när du inte kan ta vara på din egna unge! Sterilisera dig ist ..

    SvaraRadera