2009-02-16

Familjehem

Troligen blir det så att Max får flytta till ett familjehem imorgon. Thomas ringde mig efter att socialen hade vart där och sa att han skulle hämta Max imorgon för det var det dom kom överens om. Att Max skulle vara där tills vidare. Men icke sa Nicke, så blev det inte. För helt plötsligt började Thomas må jätte dåligt och kunde inte alls ta Max överhuvudtaget. Så då pratade med socialen och berättade allt hemsk han sagt om mig via telefon och då sa hon att dom faktiskt hade hittat ett familjehem precis utanför stan som kan ta emot Max i morgon. Så imorgon börjar vi prata med dom och sådär. Thomas har troligen ingenting att säga till om nu efter att hot och anklagelser. Så isf blir tvångsflytt från hans sida.

Thomas tror verkligen han är sååå tuff, bara för hans jävla kompis är där. Men vet du vad lilla vän? Man är inte tuff för man kallar sitt ex för saker och anklagar henne att ha vart otrogen två gånger på samma helg när det precis tagit slut efter nästan 4 år. Och man kan inte hata sitt ex direkt heller, det tycker bara på att man fortfarande har känslor kvar. Tji fick du! Jag tycker du ska fatta någon gång att jag inte vart otrogen!! Och bara för en killkompis till Zandra vart här betyder det inte att jag vart otrogen med han heller. Dessutom var han här efter vi gjorde slut, inte för att det har någon betydelse.

I vilket fall som helst, har man barn ihop med någon ska man försöka hålla sams även fast det precis tagit slut och man måste faktiskt ta sitt ansvar. Om du nu vägrar ta Max, vart ska jag göra av han då? Du vill ju inte lämna han till familjehem. Ska han bo här då och bli miss skött pga att hans mamma inte klarar ta hand om honom? Är det inte bättre att han får bo hos en familj där han får allt han behöver? Jag kunde ju inte vara i närheten av han innan på två timmar, då han fick sitta i sängen och skrika. Jag var så rädd för att lappa till honom, så jag lät bli att vara i närheten av honom. Det är väl bättre att han får komma till en familj som tar bättre hand om honom?

13 kommentarer:

  1. På dig låter det som du inte har några känslor för honom.. liksom han är din son, inget husdjur du kan lämna bort när du inte orkar mer. Ville du inte ha barn kunde du ju ha använt skydd!!

    SvaraRadera
  2. vad säger dina föräldrar om detta?
    alla blir frustrerade emallanåt..men det är trotsallt ditt barn
    vill du bara ge bort han till främmande folk?

    SvaraRadera
  3. Snälla ring socialjour NU! Tänk på MAX! Lämna honom nu! Du säger att du har aggretionsproblem... Ring nu! stackars stackars pojke... hoppas du aldrig skaffar barn igen.

    SvaraRadera
  4. Sandra: dom säger inte så mycket om det egentligen. Bara att dom inte tycker jag ska göra det.

    Emma: ja jag har ringt dom men det finns inget dom kan göra ikväll ändå. Men nu sover ju max och i morgon klockan 8 ringer socialen så jag får hjälp det första jag får i morgon.

    SvaraRadera
  5. Okej men om du får några andra tankar inatt så vet du att det alltid ska finnas en social jour. dygnet runt. vänd dig till dom om det blir för jobbigt.

    SvaraRadera
  6. Emma: här i stan finns dom öppet till klockan 22 bara. Men jag överlever nog natten. Nu är jag inte själv iaf.

    SvaraRadera
  7. Ett tips, skaffa ALDRIG mer barn! Hur kul tror det blir för max sen när han får reda på att hans så kallade mamma inte ville ha han ? Så hon lämnade bort han till helt främmande människor.. Förstår inte hur du kan lämna bort ditt barn .. Men men han får det nog bra där han hamnar, hos någon/några som tar hand om han och förhoppningsvis bryr sig om han ..

    SvaraRadera
  8. Har du ens diskuterat detta med barnets far? Så isf blir tvångsflytt från hans sida .. Du är en RIKTIG idiot, om du gör allt detta, imot faderns vilja! Är du hjärtlös, människa??

    SvaraRadera
  9. Anonym: ja hans pappa vet om det. Men bröt mot vad soc sa idag. Det var meningen att han skulle hämta max men sen sket han i allt och hotar mig med diverse saker som jag berättade för socialen och då så dom att det troligen kommer bli tvangsflytt eftersom han inte kan ta hand om max då.

    SvaraRadera
  10. Älskar du Max? Jag tycker du gör rätt, bara du vet vad som är bäst för dig.
    Men jag blir bara nyfiken, älskar du honom eller har du haft svårt att knyta an till honom. I så fall måste du haft ett rent helvete sen han föddes. Jag känner för och med dig.

    SvaraRadera
  11. Tycker du gör rätt. KÄnner du som du känner och det inte finns någon annan som kan ta han så tycker ja du ksa göra detta. du verkar ju ha fuderar på det länge

    SvaraRadera
  12. ska du fortsätta ha kontakt med din don???? Så han vet att du är hans mor?

    SvaraRadera