2009-07-29

-^^-

Igår var jag i Trollhättan med syster. Skit skoj hade vi verkligen. Dampa loss som bara vi kan göra, pratade igenom massa jobbiga och även roliga saker. Du är bäst syrran, jag älskar dig! Tack för igår, jag behövde verkligen det.

Tog ett väldigt svårt beslut igår. Beslutade att säga upp kontakten med Wallin helt och hållet. Han kunde inte ge mig vad jag behövde. För det första visade han bara intresse när han hade druckit, för det andra träffades vi väldigt sällan. Det finns en hel del negativa saker att skriva om honom nu, men jag tänker visa mig mer mogen än så.

Men.. Det känns väldigt jobbigt på samma gång som det känns bra. Jag vill ha en kille som kan visa intresse i nyktert tillstånd och inte bara i berusat tillstånd. Det förtjänar jag.

Just nu känns det jobbigt, men det kommer bli bättre. Nu ska jag koncentrera mig på att komma över honom och bli lycklig.

27 kommentarer:

  1. Hej. Såg att Max snart blir storebror då Thomas snart blir pappa igen. Hur känns det?

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga om du har någon kontakt med Thomas, ska han ha mac sen? Hoppas det é ok jag frågar... frågan é ju fri som sagt:) kram

    SvaraRadera
  3. Oj Max ska det givetvis stå

    SvaraRadera
  4. inte thomas som e far till barnet och dom fick häromdan

    SvaraRadera
  5. Varför skriver tjejen "snart blir du tvåbarnsfar" på Lunar om det inte är hans barn?

    SvaraRadera
  6. vad heter thomas på lunar?

    SvaraRadera
  7. "brejkish" heter han.

    SvaraRadera
  8. Tjejen skriver "Älskar vår familj, Thomas Max Lillen"

    SvaraRadera
  9. Anonym: Nej, det är inte hans barn men dom säger det. Varför vet jag inte.

    Jag stör mig också på att hon skriver med Max som sin familj, hon har inget med honom att göra på det sättet. Det har stått så ända sen dom blev tillsammans.

    SvaraRadera
  10. Varför hålla på att bryr sig om vad Thomas gör och hans tjej.. Skafaf er ett liv istället för att lägga er i andras..

    SvaraRadera
  11. Är samma sak att läsa en blogg om en person man inte känner. ;)

    SvaraRadera
  12. Det är väl bra att Max har någon som verkligen bryr sig om han med tanke på att DU svek honom!!

    SvaraRadera
  13. Håller med den ovanför mig..

    SvaraRadera
  14. Kunde inte sagt det bättre själv - Det är väl bra att Max har någon som verkligen bryr sig om han med tanke på att DU svek honom!!

    SvaraRadera
  15. Anonym: Man kan inte säga att Thomas bryr sig heller eftersom utredningstiden för Max förlängdes med 4 månader, och vad det verkar som vill han inte ha Max längre och verkar inte heller som han kommer få ha Max.

    SvaraRadera
  16. ååh jag verkligen stör mig på sånna svin som du TESS!! DU var den som gjorde valet att släppa taget om max! DU är anledningen till att max bor hos en annan familj! INTE THOMAS! Du måste älska att skylla ifrån dig! För så fort du skriver om nån, så är alla andra felet, och du är ett helgon? Du är ett Monster! Max mår bra nu! UTAN DIG! Självklart ska Maria skriva att Max är hennes familj? HON ÄR DET! Hon blir ju automatiskt en del av max familj då hon är tillsammans med max far thomas! Hur kan du störa dig på det? Öppna ögonen och inse hur världen fungerar! För din egna lilla värld som kretsar runt dig är helt sinnessjuk!! Du är sinnessjuk! och äääh!! Ska inte skriva mer.. kommer leda till att får en anledning till att stämma mig eller nåt haha

    SvaraRadera
  17. Håller med ovan.. Sen vet du inte ett skit om Tomas får Max eller vill ha max..

    SvaraRadera
  18. Du får aldrig vara den dåliga personen va, du måste alltid skylla på någon annan för att må bra?

    SvaraRadera
  19. Till dig och er andra som skriver att Tess skyller ifrån er och är sinnesjuk, för de första så vet ni inte vad de är som har hänt eller hur de va mellan henne, thomas och max. Så jag tycker inte ni ska lägga er i överhuvutaget! Ni har inte med de att göra, tess svek inte max, tess gjorde de bästa hon kunde för honom. För thomas sköte inte sina dagar han skulle ha max.. För han va tvungen att ha hjälp av tess, men har man flyttat isär så har man och då får man klara sig själv. Så snacka inte för mycket om saker ni varken vet eller har något med att göra.

    SvaraRadera
  20. Zandra:
    Ja, jag står som "Anonym" men betyder det automatiskt att jag bara är en bloggläsare? eller kan det vara så att jag står thomas nära, och kanske t.om vet mer om detta än dig? Jag har träffat tess, jag har pratat med tess, jag har studerat tess sätt att beté sig, och hennes tankesätt! Och trots att du försöker slå hål på det jag säger så måste jag säga en sak: Sinnessjukt! Det är den bästa förklaringen jag kommer på för att beskriva tess med ett ord! Tess har inte annat än att försöka få folk att tycka synd om henne! Få folk att tro att hon är i ett såpass sinnestillstånd att hon får panik, och inte vet om hennes sätt att agera är rätt eller fel! Alla som har pratat med Tess ang. vårdnaden om Max har sagt: NEJ! Tänk över beslutet innan det är försent! GÖR DET INTE! osv. Men sen sitter hon månader senare och säger istortsett att hon inte riktigt viste vad hon gjorde? Det är patetisk bortförklaring! Tess måste inse att detta inte är ett beslut om ifall man ska köpa röd eller grön mjölk! Detta handlar om ett BARN som är i behov av sina föräldrar! Ett LIV som förhoppningsvis kommer finnas tills han är uppimot 100 år gammal! Tess inser inte det! Och det är det som har gjort situationen till vad det är idag! Ingen annan! Så sluta upp med bortförklaringar! Släpp den stora stenen ni har pressandes mot bröstkorgen, genom att bara berätta hur det igentligen ligger till! OCH SLUTA SMUTSKASTA ANDRA!!!

    // tess vet troligen vem jag är vid detta laget.

    SvaraRadera
  21. Till Anonym:

    Men om du nu står honom nära och har träffat tess varför skriver du då inte vem du är istället? Varför står du inte för att du tycker som du tycker. Jo du har säkert träffat tess, men jag har nog träffat henne tusen gånger de dubbla än vad du har har ska du se. Jag känner tess utan och innan till. Jag vet vad som hände då och hon gjorde de rätta för både max och henne för hon va inte kapabel (Stavning?) till att ta hand om max. Thomas skyllde på att han hade problem med saker och ting och ville att tess skulle vara med honom när han tog hand om max och när de va hans helger. Jag vet inte hur mycket du vet om varken Thomas eller Tess, men att försvara en sådan människa som thomas, de är inte ens värt de. Och bortförklaringar hit och bortförklaringar dit de är ingen bortförklaring de är ren fakta. Jag börjar bli trött på alla som komenterar och trycker ner tess, när hon verkligen försöker kämpa för att komma på fötter igen och komma igång med någonting. Till och med börja ta hand om max, för de är hennes son och hon har rätt till att träffa honom om hon vill.
    Blir så trött på folk, speciellt dig!

    SvaraRadera
  22. Så, nu vet t.om DU vem jag är. Jag skulle inte "gått på" så mycket som jag gjort, om det inte var för att Tess skriver skit som "Jag kan inte säga att thomas bryr sig. Jag stör mig på att hon skriver Max som sin familj. Det verkar inte som Thomas kommer få honom heller". - Om hon bara skiter i att klanka ner på andra, så skulle jag låta henne vara ifred! Men jag har stått på Thomas sida i flera ÅR! T.om under tiden dom var tillsammans! - Ja, du har träffat henne fler gånger än jag. - Men jag har sett mail, sms, hennes tidigare blogg som hon tog bort. Plus att jag har vart i mitten av deras diskutioner, och hört varenda ord av det hon sagt! Jag vet vad jag pratar om! Medan du lever upp till "tom tunna skramlar mest" Om du vet vad det innebär? Vist, tess är din kompis! Men varför strö skit över dig själv genom att backa upp din kompis med hjälp av lögner! Varför kan ingen hålla sig till sanningen i dagsläget? - Det förekom dom dagarna då Thomas bad Tess ta hand om Max ja. Men det var främst .pga ärenden som behövde göras! Det förekom även att Tess bad honom passa också, MEN PÅGRUND AV ATT SUPA MED DIG! Det finns dom gångerna då hon även vägrade passa Max också, bara "för att"! - Nu finns det för mycket personlig information för att jag ska kunna beskriva situationen, men Thomas lägger dagligen ner tid på att göra situationen bättre med sin son! Han nämner hans namn minns 1 gång varje gång vi pratar, och det är över 10 gånger om dagen! Thomas älskar sin son mer än allt annat och skulle inte för en sekund sluta bry sig om honom! Den dagen hon slutar nämna Thomas, eller på nåt sätt visa tendenser på att trycka ner honom, så kommer jag låta henne vara! Men tills dess får hon skylla sig själv!! Nästa gång du får för dig att skriva så ber jag dig hålla dig till konkret fakta! Annars är detta bara totalt bortkastad tid!

    SvaraRadera
  23. Varför inte skriva vem du var från första början? Jag tycker man ska stå för vad man tycker och vem man är.. Visst jag kanske försvarar Tess och du Thomas, men de jag har sett och de jag har hört med egna öron är de jag går efter. Och Thomas har inte vart världens bästa han heller. Tess svek inte max, hon gjorde de bästa för honom! Och hon älskar också honom. Du vet ingenting om vad hon känner och vad hon tycker så jag tycker inte du ska öppna din käft lite för mycket. För du verkar inte veta vad du pratar om! Jag vet mycket väl vad som har hänt och vad som händer! Men en sak tycker jag är så otroligt patetiskt eller de kan man heller inte säga riktigt, men varför säga att man är 2barns pappa när man bara är pappa till ett barn? Jag håller mig bara till sanningen johonny lilla!

    SvaraRadera
  24. Jag försvarar absolut inte thomas! Han får klara sig själv bäst fan han vill! Vist, han är min bästa kompis. Men att jag skriver i tråden är för att JAG känner att jag måste fläkta mina tankar över allt skitsnack och smutskastning jag läser! Jag kan inte tro mina ögon när jag ser vissa saker! Självklart går du efter vad du har hört med dina egna ögon! Men du får tänka på att vi lever i den värld vi lever i! Här går man inte nödvändigtvis runt och säger dåliga saker om sig själv hela tiden! En vanlig sak att säga är "det finns 2 sidor av berättelsen" .. Så vad är det som säger att allt är 100% sant av det som kommer ur tess mun? Självklart kan vi inte heller garantera att Thomas talar 100% sanning, men jag som hans vän, utgår ifrån att han gör det! Det som slår hål på det du säger är därimot alla sms, alla tidigare blogginlägg från tess osv! Hon skriver att hon inte älskar sin son, och har velat adoptera bort honom från första början! Detta är sånt jag har sett med egna ögon! Så hur kan du sitta och säga nånting annat? vist, du kommer troligtvis svara "hon var i ett komplicerat sinnesstånd". Men vad spelar det för roll igentligen? Skitsamma om hon var Lobotumerad vid det läget! Poängen är att, tack vare henne, i dagsläget, så bor Max hos en annan familj! Jag minns det som om det var tidigare idag, när hon skrev "Nu kommer soc att omhänderta Max, och om thomas inte vill det, så kommer han tvångsomhändertas".. Hon satt alltså och gotta sig över att en förälder skulle förlora sin son!! Hon skrev även att hon ville slå honom, och att hon inte känner någon anknytning till Max! Så om det är kärlek.. Ja, då kommer jag troligtvis hålla mig borta från civilisationen ett tag framöver! För om man frivilligt låter sig drabbas av er syn på kärlek så måste man på nått sätt vara självdestruktiv! - Hur kan du säga att jag "öppnar min käft för mycket?" Du har ju istortsett inte sagt imot mig nån gång! Måste inte detta innebära att jag har rätt i det jag säger? - Hur kan du säga att det är PATETISKT att Thomas kallar sig 2barnsfar? HAN HAR VART MED UNDER HELA GRAVIDITETEN!! Han delar sitt liv med en nybliven mamma! Dom bor ihop! Hennes son kommer leva under hans tak! Thomas och Maria kommer förhoppningsvis hålla ihop för resten av livet! Detta resulterar i att hennes son kommer se Thomas som sin far! För han är den som alltid kommer stå vid barnets sida! Så han har FULL rätt att kalla sig för 2 barnsfar! Och att ni ens ifrågesätter en sån grej är ju bara dumt i huvet! Jag tycker du ska slå upp "sanning" i ordboken, för du missbrukar det ordet lite väl mycket tycker jag!!

    SvaraRadera
  25. En sak ska du ha väldigt klart för dig, tror du inte jag har sett sms, tidigareblogg inlägg och även samtal? Jag har vart med en hel del när de gäller både tess och thomas! Så visst öppnar du din käft för mycket, smutskastar mig som om jag inte vet ett skit av sitvationen. Men jag vet mer än vad du tror! Visst kanske jag inte har sagt emot dig, men tess mådde så otroligt dåligt och hon mena ingenting av de hon sa. Hon fick ju inte direkt något stöd av Thomas heller. Och bara för man råkar ha gjort slut så betyder de inte att man ska sluta hjälpa och stötta varandra Johnny. Du måste lära dig att leva med tanken att du har inte alltid rätt. Sen så har max de bra hos den familjen, jag och en kompis har varit där och hälsat på honom och även den familjen pga att min kompis har själv bott där och bättre familj kan han inte få. Ibland svider sanningen, men så är de! Och jag missbrukar inte det ordet. Ta reda på FAKTA och vad jag vet INNAN du klandrar ner på mig!

    Och dehär med thomas är 2barns far, jo visst kanske de är han som kommer stå vid barnets sida. Men vad händer när de tar slut? Då är han inte 2barns far längre. Tycker de är synd att säga så när han egentligen inte är de. Visst kanske han är som en pappa för barnet! Men vi alla har olika åsikter om de johnny och tycker verkligen inte du ska säga emot mig. Jag har min egna syn på de hela och du/Thomas och mara har en annan syn på de hela. Låt mig ha den synen istället för att rent ut sakt " skälla " på mig för de.

    SvaraRadera
  26. Nu tror jag att du har fått lite om bakfoten! Jag har aldrig påstått att du inte vet nånting om situationen? jag har därimot påstått att du ljuger till tess fördel! Du väljer att dra fram massa meningslös information, och låter den "betydelsefulla" faktan utebli. Jag har aldrig på nåt sätt smutskastat dig? Jag har därimot uttryckt min uppfattning om dig! Det där om att Tess inte mår bra har vi redan gått igenom! Hennes sätt att förstöra för ett flertal personer runtomkring henne, inkluderat henne själv, genom vad hon gjorde mot sin son Max! Att "hon inte mådde bra i sig själv" är absolut ingen ursäkt för vad hon har gjort, och fått folk att gå igenom! Självklart vill inte Thomas stötta tess efter allt dom gått igenom! DU av någon borde veta vilket strul dom hade, veckorna innan det tog slut! Han har ingen skyldighet att stötta henne! Men hade hon dock behov av hjälp så ställde han upp! Eller snarare, jag vet inte vad Thomas "vill" men jag utgår ifrån att han inte hade intresse av att stötta henne! Jag har aldrig heller påstått att jag alltid har rätt.. Men du har ju faktist inte direkt nekat till nånting jag har skrivit? Så antingen innebär det att jag faktist har rätt, eller ja, jag måste helt enkelt ha rätt i det jag sagt än sålänge? Vad spelar det för roll om max har det bra just i den familjen? Max har det bra hemma hos sin far också! Bara för att det finns bättre familjer runtom i landet, så måste man inte nödvändigtvis placera sina barn där! Isåfall skulle jag aldrig bott hos min familj, inte du, inte någon! För hur bra man än har det, så finns det alltid nånting bättre! Så att han har det bra hos just den familjen, är ingen poäng igentligen! ... Ang. Thomas som 2 barnsfar, så låter det på dig, som att du utgår från att det inte kommer hålla mellan dom? Tro det eller ej, så finns förhållanden som har räckt från tonåren tills livets slut! Men du menar att Barnet ska behöva växa upp med en sorts fadersfigur som alltid påminner om "jag är inte din pappa".. För jag anser att barnet har rätt att ha en mor och en far i sitt liv som alltid står vid hans sida tills den dagen han klarar av att ta hand om sig själv!! Break delar sitt liv med barnets Mor, Break har vart med under hela graviditeten! Break var med på förlossningen! Break kommer va med på dopet, första födelsedagen, första stegen, första ordet.. Så även om han inte är biologisk far, så kommer han alltid komma närmast "riktig pappa" till barnet! Därför är han 2 barnsfar! Självklart har alla rätt till att ha sin åsikt! Men du snackar inte åsikter just nu.. Det här är helt enkelt en logisk uppfattning om hur läget ser ut! Han är med på förlossning med sin flickvän, flickvän föder barn, dom lever ihop för all framtid, whopdido, han är 2barnsfar! inget du kan göra åt saken! Ta det lugnt med ditt humör när du skriver också. Jag är inte otrevlig mot dig, och förväntas bemötas på samma sätt tillbaka.

    SvaraRadera
  27. Jag försöker inte vara otrevlig eller tyken på något sätt mot dig. Nej han kanske inte ville stötta henne och jag vet mycket väl vad dom gick igenom den sista tiden innan de tog slut mellan dom. För jag va väldigt mycket med tess och hörde väldigt mycket av deras telefonsamtal, sms osv .. sett mycket vad han har skrivit. hört vad han har sagt. Även om man har barn ihop och man inte tycker om varandra så ska man ändå försöka hålla sams för barnets skull och thomas försökte inte ens, vad jag har fattat de som. Inte så som han sa eller skrev! Sen med att jag inte har sagt emot dig, nu gör jag de, för de är inte bara tess fel att hon börja må som hon mådde de va även thomas som fick henne att må som hon gjorde. Jag tror inte du va medveten om alla gånger thomas har sagt att hon va tvungen att ha max med sig när hon gick ut. Någon gång måste man få gå ut och ta en fika med sina vänner utan att ta med sitt barn överallt. Självklart så bir de ju så i början när barnet inte är så gammal. Men så va de hela tiden, och detta gjorde så hon mådde dåligare och dåligare, inte konstigt att hon mådde som hon gjorde. Jag vet att de inte är någon ursäkt alls att skylla på de. Men vissa barn har de bra hos andra familjer än hemma. Jag kan säga som såhär att jag har inte bott hemma sen jag var 15år gammal och de är pga att jag har haft de bättre hos andra än vad jag har haft de hemma. Så de är inte alltid bättre att bo hemma som du skriver! De är självklart man placerar barn i en bättre familj om barnet har de bättre där. Jag vet inte hur mycket thomas började bry sig om max när tess gjorde som hon gjorde. Men jag tyckte de va helt rätt de hon gjorde, visst kan de vara svårt för thomas när hon tog halvt ifrån han sin son. Men ändå så tyckte jag de va rätt, eftersom han vägrade gå med på att ha han varannan vecka han vägrade att ta honom ibland när de va hans helger osv..
    Och dehär med hans nya flickvän de är väl ändå och ta i lite för mycket att han har vart med under hela tiden för de har han inte alls. Men de är ju självklart att de är han som kommer komma närmast " riktigt pappa " de sa jag ingenting om. Men ingen kan veta att de kommer hålla för evigt mellan dom. Inte ens dom själva! Man kan aldrig säga att de kommer hålla för evigt för man vet aldrig vad som väntar runt hörnet. Visst kanske de finns förhållanden som startat i tonåren och sen hållt livet ut, de är ju självklart att de finns sånna med. Men de händer inte alla! Så de va absolut inte meningen att de skulle menas så de viset. Jag ville bara att de skulle menas på att ingen vet om de kommer hålla eller inte! Och angående de där med mitt humör så tar jag de väldigt lungt, för hade jag brusat upp och blivit " förbannad " om man säger så. Så hade jag sagt sagt massa privata saker om thomas, men jag tycker inte att allmänheten ska ha med de och göra. För jag är soppas mogen så jag kan hålla de för mig själv. För alla kan läsa denna blogg och de vore ju tråkigt om folk fick reda på saker han inte vill att folk ska få reda på!
    Men ibland är inte livet rättvist, ibland måste man leva med de som har hänt. Och så är de i detta läget, förlägning har de blivit på max placerande och thomas i stort sätt " förbjuder " tess att träffa max. Fast enligt lag har hon umgängest rätt med max även om hon inte har vårdnaden om honom. Så om man ska gå efter lagarna så har han inget att säga till om den biten.

    SvaraRadera