2009-06-10

Tankar

"Se bakom mitt falska leende. Kolla djupt in i mina ögon. Kan du ärligt säga att jag mår bra? Tror du jag mår bra, då bryr du dig inte. Sanningen är så mycket mer, sanningen är att jag mår dåligt, sämre än vad du tror."

"Om det finns en mening med att man lever, varför utsätts man då för ett helvete till lidande? Gud finns inte, för han ska se till att man är lycklig men det är man inte. Satan finns för han vill utplåna mänskligheten och få slut på lidandet."

"Varför lever man? Varför finns människan? Varför finns det mer hat än kärlek? Allt känns å olustigt, som en lek, som en fantasi. Det känns som en hemsk mardröm. Jag vill vakna upp, men kan inte. Detta är verkligheten. Det finns inget lyckligt slut. Det finns bara hat och ilska. Ingen kärlek och närhet. Hatet tar alltid över kärleken. Varför ska det vara så? När är det min tur att vara lycklig?"

"Jag vill bort, bort från allt det onda. Bort från verkligheten. Bort från allt dåligt. Vill till en lycklig plats, en plats där allt är frid och fröjd. Inga ångestattacker, inga nedstämdheter. Bara lugnt och skönt. Det platsen finns, men kommer man dit kan man inte ångra sig. Den platsen, dit vill jag. Det finns uppe i det blå, bland molnen. Där vill jag vara och vara fri. Fri som en fågel. En dag, en dag kommer jag dit."

Skrivna av mig. Under dom senaste dagarna, alla utan en är skrivna idag/ikväll.

2 kommentarer:

  1. Mycket bra tankar gumman, du vet att jag finns här för dig och stöttar dig till max. Känner du att du måste åka till Psyk för att läggas in, så stöttar jag dig! Finns alltid här för både dig och Max, i alla väder. Oavsett vad de än gäller, så finns jag vid din sida. Kanske inte till hands just den sekunden du vill ha mig där men vakar alltid över er två! Lämnar aldrig er, ni är som min familj! Jag älskar dig och lilla prinsen Max, glöm aldrig de! // Carola!

    SvaraRadera
  2. som svar eller vad de nu är.
    1. Jag tror verkligen inte att du mår bra, eller trot, jag vet att du ine mår bra, men du verkar inte försöka dölja det och det är en väldigt bra sak, och et steg mot rätt riktning.
    2. gud och satan är ju inte riktigt svart och vitt, gud "finns" (nej jag är inte kristen men gillar att lära mig om religion) för att lära människan om livet, och lidandet är en del av det, framgång och kärlek, så som mottgång. Satan vill itne utplåna mänskligheten för då skulle han inte heller existera, han vill få fler anhängare att gå emot gud.
    3. Det finns inte mer hat än kärlek och det finns inte mer kärlek än hat. Det finns ett ordspråk som lyder att den man matar är den som vinner, matar du hat så vinner också hatet. Enkel filosofi som är svår att uppnå, men jag tror nog att du klarar det med hjälp, du måste bara vilja starkt nog.
    4. Alla dör vi förr eller senare, men det betyder inte att det blir fri från allt. Beror nog vad man tror på, förösk fokuser på DIG nu, ingen annan, för ingen annan än dig själv kan göra dig lycklig, man måste älska sig själv för du är den enda du har.

    SvaraRadera