2009-02-15

Slut

Jahopp, så var det slut. När Thomas kom och lämnade Max innan ville han prata, fast det ville jag med. Så sa han liksom att det inte funkar mellan oss längre och det håller jag med om. Men han tror jag gjorde något annat i fredags än vad jag sa. Fast det är mycket han inte vet som hänt i helgen. Fast han läser säkert detta och jag vill inte att han ska få veta vad som hänt exakt.

Men jag bryr mig egentligen inte heller vad han säger om det. Han har inget att säga till om längre. Jag har träffat en kille, som jag faktiskt tycker om. Han är så snäll och mysig. Jag saknar han faktiskt. Även fast han var här igår och jag bara har träffat han två gånger. Hoppas han kommer hit idag en sväng innan han åker hem till Borås.

11 kommentarer:

  1. jaså, grattis! det var på tiden att du gjorde dig av med den där dö-vikten till popjkvän!

    SvaraRadera
  2. Men herregud? det tog ju slut idag, och du är redan intresserad av en ny? Ni har ju en SON tillsammans! Tar du ingenting på allvar människa? tur att du inte är min flickvän!

    SvaraRadera
  3. Anonym: Och? Vi gled ifrån varandra för länge sedan och jag har inte kännt någon pirrande känsla för honom på väldigt länge.

    Men den killen jag träffade i fredags första gången kände jag direkt pirrande i magen och det gör jag aldrig så fort annars.

    SvaraRadera
  4. Men det handlar om respekt! Man gör inte så! Har du ingen hjärna att tänka med?? ERAN FAMILJ går väl före nån utomstående idiot som du råkar få pirr i magen för? Max kommer vara erat barn i resten av era liv! Och ditt agerande kommer göra hans uppväxt helt förstörd!! Du borde tänka efter, vad du igentligen ska prioritera här i livet! Och det säger jag från mamma till mamma! Du är ju helt klart inte mogen för att ha ett barn!

    SvaraRadera
  5. För de första måste jag påpeka en sak du har inte den blekaste aning om vad som har hänt eller hur de egentligen står till. Jag tycker inte du har någon rätt att komma här och tala om för min kompis vad hon ska tänka på och inte tänka på! Dom har försökt att lösa massa problem mellan dom hur länge som helst nu, men de blir inte bättre.. Vi alla har olika åsikter om allting, visst ska man ta sina barn i första hand.. Men ibland går faktiskt inte problemen att lösa hur mycket man än försöker, klart man tröttnar när man inte båda inte försöker, jag vet de mesta om allt detta och om jag själv får uttrycka mig så tycker jag att du har ingen rätt att säga att hon inte är mogen att ha barn, hon tar sin son i första hand när de gäller precis allting! Så lägg dig inte i allt för mycket lilla vän!!!

    /Zandra

    SvaraRadera
  6. Jag trode att jag skrev till Naomi i Namoisliv blogg när jag skrev mitt inlägg? och av min vetskap, så heter inte du så?.. Jag har min uppfattning om mycket, jag går via logisk MORAL, om du vill kolla upp det i ordboken?.. Man kan inte lösa alla problem nej, men man kan ju undvika dom så bra det bara går? Och vad jag ser, så är det INTE det som görs i erat tillfälle! Mor och far kommer alltid att ha kontakt med varann pågrund av sin son, och ifall naomi inte kan visa minsta lilla respekt, genom att bli intresserad av någon annan SAMMA DAG som det tar slut, så skriker detta om problem!.. Jag kretsar runt normalt folk, som använder huvet till att tänka logiskt, och detta är inte normalt någonstanns... tyvärr.. se inte detta så att jag sitter och ---hatar--- på er/dig.. Jag försöker mestadels att underlätta för andra.. men i detta fallet verkar det inte uppskattas.. ha en bra fortsättning

    SvaraRadera
  7. Vad roligt! Grattis! Och bry dg verkligen inte om den tragiska människan som försöker trycka ner dig. Vilken tönt! Det har väl ingen annan med att göra, det är säkert en snustorr människa som inte fått ligga på länge som måste ta ut sin bitterhet över någon annan. Herregud, trodde inte de människorna fanns längre.
    Eller så är det Thomas som kommenterar...
    Stort grattis till dig i alla fall och håll oss uppdaterade!
    Kram

    SvaraRadera
  8. stå på dej gumman.
    herre gud vilken bitterfitta som kommenterat.
    jag förstår dej precis.

    ibland måste man ta sej själv först.
    eller ska du gå hela ditt liv och må dåligt för att du inte kan bryta med thomas p.ga. max? Det kommer ju inte han heller må bra av.

    Sicka idioter det finns som kommenterar..

    SvaraRadera
  9. Jag kan ana hur anonym tänker och jag tycker nog lite lika.
    Det är väl roligt om du träffat en ny som du känner för, självklart.
    Men för inte länge sedan satt du och försvarade kommentarer där du sa att du älskade thomas, du ljuger har ju då ljugit för dig själv, då du nu säger att du inte kännt ngt för honom på länge, även fast max bara är 1 år lite drygt, så fattar han mer än man tror. Och att då hoppa från den ena till den andra kan kännas fel, du kanske borde gjort slut med thomas, låtit livet vara ett tag för att sedan träffa en ny.
    För så klart ska man inte hålla ihop med pappan bara för att, men du har faktiskt satt ett barn till världen och borde tänka på honom i första hand.

    SvaraRadera
  10. Bry dig inte om den anonym, verkar inte som han/hon följt med särskilt mkt i hur dåligt du har mått när du varit ihop med Thomas, jag tror han gled ifrån dig för länge sen också och ärligt talat tror inte jag han blir så sårad över att du träffat någon annan redan.
    Även om nu denna person bara vill vara vän med dig.

    Mitt tips är dock, snöa inte in dig på en kille, det är ingen idé att sitta och drömma om någon som kanske inte gillar dig på det sättet.
    Men TÄNK på Max oxå, man kan inte välja vemsomhelst att vara ihop med, inte heller kan man "strula" runt.

    Jag vet inte hur du Naomi känner det, men för mig verkade det som att det tog slut för länge sen, så att du hittade någon "samma dag" stämmer inte så mkt tycker jag.

    Slår vad om att Thomas oxå hittar någon rätt snabbt :p

    SvaraRadera
  11. För övrigt så handlar mycket av respekt om att man ska kunna vara glad för den andra parten och det är inte alltid lätt att veta exakt vad man känner, jag har inbillat mig att jag älskat folk i flera månader, men sen insett att jag lurat mig själv.

    Självklart måste man tänka på barnen, men att stanna i ett förhållande som inte funkar är inte bra.

    Men jag tror naomi oxå måste tänka på att börja älska sig själv innan hon försöker sig på att älska någon annan (precis som jag skrev på bdb) det hjälper oerhört mycket.

    Tycker detta är bättre än dom tjejer som går fram och tillbaka till pappan till sina barn istället och förvirrar den stackars ungen.
    Eller mår JÄTTEDÅLIGT över slutet på ett förhållande så det går ut på barnen.

    SvaraRadera