2009-02-17

Ensam nu

Socialen kom och hämtade Max vid halv 2 tiden idag och körde ut honom till hemmet med Thomas. För jag kände att jag inte skulle klara längre och inte klara av att lämna Max där heller. Meningen var att Thomas skulle åka dit ut med dom för att träffa familjen först och vi sen skulle åka ut nu i eftermiddag och lämna honom där, men jag kände att det behövdes direkt. Sen skulle jag åka ut med dom två från socialen imorgon och hälsa på Max och prata med dom där och ta med mig mer saker han behöver.

3 kommentarer:

  1. Stackars Max att hamna hos helt främmande människor som han aldrig sett förut.. Devin hade ju blivit livrädd och jätteledsen. Men är väl det bästa för honom när han inte har en mor som kan älska honom.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte förstå att du är så hjärtlös att du inte klarar av att ta hand om ditt barn som du fött och tagit hand om sen han föddes. Betyder inte det något alls? Och aggressionsproblem. Visst, det kan jag också ha, men man får fan i mej ha spärrar och inte låta det gå ut över barnen. Stackars barn, hur tror du att han mår? Hur tror du han känner sig när mamma och pappa helt plötsligt inte finns där?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jätte synd om Max, men han verkar ju heller inte få det så bra hemma och tycker att det är bättre att du erkänner för dig själv och alla andra att du inte klarar honom. Synd att Thomas inte tar mer ansvar just nu, han kunde gott ta Max nu när du känner att du har det jobbigt, man är 2 om att skaffa barn och man ska stötta varandra i det.
    Men Max skulle bo där i 4 månader först va? Du kanske hinner få ordning på allt och hinner inse att du vill ha tillbaka Max, eller att iaf Thomas inser det.
    Jag har som många andra av dina läsare svårt att förstå att man kan lämna bort ett barn, men du är långt ifrån ensam och det är bättre att de får ett tryggt hem.

    SvaraRadera